Veelgestelde vragen

​Bekijk de veelgestelde vragen voor werknemers. 

Waar kan ik inloggen op Infodesk?

U kunt hier inloggen op de beveiligde omgeving van Infodesk.

Waar vind ik formulieren en brochures?

Formulieren vindt u op de pagina's van het desbetreffende onderwerp. 

Andere documenten vindt u op de pagina Downloads.

Waar vind ik het pensioenreglement?

Meer over de pensioenregeling vindt u op de pagina Wat is pensioen. Daar kunt u ook het Pensioenreglement downloaden.

Hoe komt het dat ik zo’n laag pensioen heb?

Dat u een laag pensioen heeft kan verschillende oorzaken hebben:

  • u werkt parttime of u heeft in het verleden parttime gewerkt;
  • u bent niet alle jaren deelnemer geweest in de schildersbedrijfstak;
  • u heeft de schildersbedrijfstak een of meerdere keren tussentijds verlaten;
  • u bent arbeidsongeschikt en heeft geen recht (of slechts gedeeltelijk recht op) premievrije pensioenopbouw;
  • u bent gescheiden (hierdoor heeft uw ex-partner mogelijk recht op een deel van uw pensioen);
  • u heeft in het verleden pensioen opgebouwd in de DAP-regeling (Dag afhankelijke Premie reglement). In deze regeling (die gold vanaf 2 april 1951 tot 15 april 1991) was de pensioenopbouw vrij laag. In deze regeling betaalde iedere deelnemer dezelfde premie per werkweek, onafhankelijk van de hoogte van het werkelijk verdiende loon.

Hoeveel pensioen krijg ik?

Op Infodesk kunt u zelf direct zien hoeveel pensioen u heeft opgebouwd. Op Infodesk logt u eenvoudig in met uw DigiD.

Ga naar Infodesk

Wanneer wordt mijn pensioen uitbetaald?

De betalingen voor uw pensioen vinden omstreeks de 15e van elke maand plaats. Valt de 15e op een vrijdag, zaterdag of zondag? Dan betaalt BPF Schilders de donderdag ervoor uit.

Ik ga verhuizen, moet ik mijn adreswijziging doorgeven?

U hoeft geen adreswijziging aan ons door te geven. Wij ontvangen uw adreswijziging van de gemeente waar u zich inschrijft.

Alleen als u gaat verhuizen naar het buitenland ontvangen wij uw adreswijziging niet automatisch. Geef dan uw adreswijziging of uw nieuwe postadres aan ons door via Infodesk.

Op Infodesk logt u in met uw DigiD.

Ik heb post van jullie ontvangen, maar het adres klopte niet.

Als u binnen Nederland verhuist, krijgen wij uw nieuwe adres door van de gemeente waar u zich inschrijft. Het duurt dan nog ongeveer 4 weken voordat uw adresgegevens bij ons verwerkt zijn. Het kan dus voorkomen dat in de tussenliggende periode de post nog naar uw oude adres wordt verzonden. Op uw Profiel in Infodesk ziet u welk adres van u op dit moment bij ons bekend is.