Pensioenblad scoort goed
17 januari 2017
Aan de leden van ons klantenpanel vragen wij regelmatig of zij tevreden zijn met de informatie over hun pensioen bij BPF Schilders. Dat geeft een beeld over de tevredenheid van alle deelnemers, ook van u. Onlangs hebben wij het klantenpanel voor een tweede keer gevraagd wat zij vinden van het pensioenblad in de nieuwe stijl. Opnieuw waardeert de helft het nieuwe pensioenblad met een 8 of hoger.
Drie keer per jaar krijgt iedereen die pensioen opbouwt of ontvangt het pensioenblad. Afgelopen zomer is het pensioenblad vernieuwd: een andere vormgeving, naast pensioeninformatie ook aandacht voor verhalen van (gepensioneerde)collega’s en kortere teksten. Na een eerste meting in augustus waren wij benieuwd wat het klantenpanel van de november-editie van het pensioenblad vindt. Leest u het blad of bladert u het door? Biedt het blad de informatie die u verwacht? Zijn de teksten duidelijk en begrijpelijk?
Prettig leesbaar
116 mensen van het klantenpanel hebben meegedaan aan het onderzoek. De helft daarvan heeft het blad (bijna) helemaal gelezen. Gemiddeld gaven zij het nieuwe pensioenblad een 7,2. Dat is net iets hoger dan in augustus. De helft waardeerde het blad met een 8 of 9. Wat men vooral goed vindt aan het nieuwe pensioenblad is dat het duidelijk en overzichtelijk is, en prettig leesbaar. Toch geeft een op de tien een onvoldoende. Die onvoldoende lijkt vooral te worden gegeven door mensen die opmerkingen hebben over de pensioenregeling zelf, net zoals in augustus.
Verbeteringen
Ondanks de positieve waardering geeft het klantenpanel ook aan dat er ruimte is voor verbetering. Zo spreken de bespaartips minder aan. Daar gaan we goed naar kijken bij het volgende pensioenblad dat eind maart verschijnt.
Doe ook mee!
Bent u nog geen lid van het klantenpanel? En wilt u voortaan ook uw mening geven over de informatie die u krijgt over uw pensioen? Iedereen die bij BPF Schilders pensioen opbouwt of ontvangt kan meedoen met het klantenpanel.