Brief ‘pensioen aanvragen’ krijgt ruime voldoende
6 juli 2016
Aan de leden van ons klantenpanel vragen wij regelmatig of zij tevreden zijn over de informatie over hun pensioen bij BPF Schilders. Dat geeft een beeld over de tevredenheid van alle deelnemers, ook van u. Onlangs hebben wij het klantenpanel gevraagd wat zij vinden van de brief over het aanvragen van pensioen. Bijna de helft waardeert de brief met een 8 of hoger. Maar er zijn ook verbeterpunten.
Ongeveer zes maanden voordat iemand zijn AOW-leeftijd bereikt, ontvangt hij van ons een brief en een formulier waarmee hij zijn pensioen kan aanvragen. Wij waren benieuwd wat het klantenpanel van deze brief vindt. Geeft de brief alle informatie die iemand nodig heeft? Is de brief goed te begrijpen en is voldoende duidelijk wat wij vragen?
Lastige termen
Bijna 70 mensen van het klantenpanel hebben meegedaan aan het onderzoek. Gemiddeld gaven zij de brief een 6,6. Bijna de helft waardeerde de brief met een 8. Een kwart geeft een onvoldoende. Die onvoldoende zit vooral in de lastige termen die in de brief worden gebruikt.
Verbeteringen
Natuurlijk is pensioen lastige materie. Maar we gaan ons best doen om de brief begrijpelijker te maken. Via het klantenpanel heeft u ons daar verschillende suggesties voor gegeven: kortere zinnen, uitleg van ingewikkelde termen, misschien een rekenvoorbeeld. Daar gaan we nu mee aan de slag. En we kijken verder dan de brief. Want ook op de website staat bijvoorbeeld informatie over met pensioen gaan. Misschien kunnen we het verduidelijken via een filmpje. Dat nemen we allemaal mee.
Doe ook mee!
Bent u nog geen lid van het klantenpanel? En wilt u voortaan ook uw mening geven over de informatie die u krijgt over uw pensioen? Iedereen die bij BPF Schilders pensioen opbouwt of ontvangt kan meedoen met het klantenpanel.