Meld in 5 stappen uw werknemer aan

Stap 1: Meld uw eerste werknemer aan bij BPF Schilders

U meldt uw eerste werknemer aan door de naam en datum indiensttreding aan ons door te geven. Dit kan in Uw pensioenadministratie.

Let op! Als werkgever bent u wettelijk verplicht om ervoor te zorgen dat wij uw nieuwe werknemer binnen drie maanden na de indiensttreding kunnen informeren. Meld uw werknemer daarom tijdig bij ons aan.

Voor het aanmelden van de werknemer heeft u het klantnummer van BPF Schilders nodig. Waarschijnlijk heeft u die al. 

Nog geen klantnummer bij BPF Schilders?

Dan ontvangt u die na inschrijving bij BPF Schilders. U schrijft zich in door het contactformulier in te vullen met het onderwerp: inschrijving werkgever BPF Schilders. Vul 00000 in bij 'Klantnummer'.

Vul bij ‘Vraag’ ook uw
• Bedrijfsnaam
• inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel
• uw vestigingsnummer en
• de datum van indiensttreding van uw werknemer(s) in.

 
Stap 2: Onze adviseur komt bij u langs

Onze adviseur maakt na de aanmelding van uw eerste werknemer een afspraak om bij u langs te komen. Samen neemt u de gegevens door en meldt u de eerste werknemer aan. Verder informeert hij u over de diensten van BPF Schilders.

 Stap 3: Informeer uw werknemer over het pensioen bij BPF Schilders

Wat kunt u uw werknemer zelf vertellen over het pensioen bij BPF Schilders?

  • Dat BPF Schilders het pensioenfonds is.
  • Dat uw werknemer een welkomstbrief ontvangt nadat u hem bij ons heeft aangemeld.
  • Dat hij het pensioen dat hij bij zijn oude werkgever buiten de bedrijfstak heeft opgebouwd, mee kan nemen naar BPF Schilders (waardeoverdracht).
  • Dat er naast pensioen ook iets geregeld is bij arbeidsongeschiktheid en bij overlijden.

Na ontvangst van de welkomstbrief, kan uw werknemer op Infodesk de volgende zaken direct regelen:

  • controleren of hij goed geregistreerd is;
  • zijn e-mailadres doorgeven zodat BPF Schilders hem voortaan ook per e-mail kan informeren.

Stap 4: Doorgeven loongegevens

U geeft iedere vier weken de actuele loongegevens van uw werknemer en de gewerkte uren aan ons door. Dit kan uitsluitend digitaal via Uw pensioenadministratie. 

De voordelen van Uw pensioenadministratie:

  • Automatische controle van de gegevens die u invult. Dit verkleint de kans op fouten.
  • De gegevens worden direct verwerkt.
  • U kunt uw gegevens direct online inzien en wijzigen.
  • De facturen staan in uw pensioenadministratie.


Stap 5: Facturatie

Na het aanmelden van uw eerste werknemer ontvangt u iedere vier weken een factuur voor de betaling van de pensioenpremie van uw werknemer. Deze is gebaseerd op de aangeleverde loongegevens in de voorgaande periode. 

Heeft u nog vragen? Neem dan cont​act​​ met ons op. Wij helpen u graag verder!​​​​​​​​​​​​​​