Veelgestelde vragen Uw pensioenadministratie

Over administratie

Als boekhouder/administratiekantoor verzorg ik de administratie voor diverse bedrijven. Kan dat via 'Uw pensioenadministratie'?

Ja, dat kan. De instelling kan zelf op Uw pensioenadministratie via 'Profiel' een machtiging invullen voor een administratiekantoor. Nadat de machtiging verwerkt is kunt u de gegevens van de betreffende instelling inzien.

Op www.bpfschilders.nl/administratiekantoor/ kunt u als administratiekantoor in een beveiligde omgeving de pensioenadministratie en gegevens van uw klant(en) beheren. U logt op ‘Uw pensioenadministratie’ in met eHerkenning, de veilige digitale sleutel van de overheid voor organisaties.

Meer informatie over eHerkenning vindt u op de inlogpagina van ‘Uw pensioenadministratie’.

De adresgegevens van mijn administratiekantoor zijn niet juist vermeld. Wat moet ik doen?

U kunt de adresgegevens van uw administratiekantoor wijzigen op Uw pensioenadministratie.

Hoe kan ik de premiespecificaties afdrukken?

In Uw pensioenadministratie kunt u de specificaties downloaden. U kunt er voor kiezen om de specificatie als pdf-, csv- of Excel-bestand te downloaden.

Pdf-bestand

Voor een pdf-bestand heeft u Adobe Reader op uw computer nodig. Deze toepassing kunt u gratis downloaden op www.adobe.nl.

CSV-bestand

In een csv-bestand worden de gegevens dan samengevoegd tot een bestand. Dit 'csv'-bestand kan worden geopend met Microsoft Excel.

Waarom kan ik de persoonsgegevens van mijn medewerker(s) niet wijzigen?

Voor al onze deelnemers krijgen wij de wijzigingen in de gegevens, zoals adres en burgerlijke staat, door van de gemeente. U hoeft deze wijzigingen dus niet aan ons door te geven.


Over beheer

Zijn mijn gegevens beveiligd?

Ja, uw gegevens zijn goed beveiligd. Om toegang te krijgen tot uw gegevens op uw pensioenadministratie heeft u eHerkenning of DigiD nodig.

Mijn e-mailadres is onjuist geregistreerd. Hoe kan ik dit aanpassen?

U kunt dit zelf aanpassen in uw pensioenadministratie. Voor het wijzigen van het e-mailadres van een contactpersoon gaat u naar 'Profiel' beheren onder het kopje Contactpersonen.


Over techniek

Het lukt me niet de gegevens binnen te halen, mijn PC breekt steeds de sessie af. Wat moet ik doen?

Informeer bij uw systeembeheerder of uw bedrijf gebruik maakt van een zogenoemde firewall. De instellingen van deze firewall kunnen dusdanig strikt zijn, dat het binnenhalen van onze gegevens op uw PC is geblokkeerd. Uw systeembeheerder kan deze instellingen aanpassen.

Het duurt steeds vrij lang voordat ik de gegevens binnen heb. Kan dat sneller?

In uw pensioenadministratie muteert u rechtstreeks op de database van BPF Schilders. U haalt dus altijd de meest actuele gegevens op. Dat kan enige tijd in beslag nemen.