Wat kunt u doen op Uw pensioenadministratie?

In Uw pensioenadministratie beheert u beveiligd uw administratie. Bekijk het filmpje waarin wij u in 2 minuten meer informatie geven. Of ga hieronder direct aan de slag. Op Uw pensioenadministratie logt u veilig in met eHerkenning.

Let op: wilt u een automatische incasso of een betalingsregeling aanvragen? In de maand januari is dit tijdelijk niet mogelijk, omdat wij overstappen naar een nieuw incassosysteem. Onze excuses voor het ongemak.

Loongegevens aanleveren

  • Periodieke loonopgave indienen en wijzigen
    U dient hier uw periodieke loonopgave in. U past uw periodieke loonopgave hier ook aan. U ziet ook voor welke werknemers u nog geen loonopgave heeft ingediend. 
  • Digitale aanlevering vanuit (loon)administratie uploaden
    U uploadt hier uw bestand vanuit uw (loon)administratie. Na ontvangst van het bestand worden de gegevens automatisch gecontroleerd en direct ingevoerd in onze administratie. U ziet dan of het bestand juist is verwerkt. Het kan ook dat u ziet dat een bericht is uitgevallen. U leest hier ook wat de reden daarvan is.
Zo controleert u of uw loonopgaven goed zijn verwerkt

Het is belangrijk dat u controleert of uw bestand goed is verwerkt. Het kan zijn dat we een loonregel of een in- of uitdienstmelding niet kunnen verwerken. Dit heet een uitvalbericht. Als u op het bericht klikt, ziet u waarom wij deze niet konden verwerken.

Heeft u een bestand aangepast? Dan levert u het bestand opnieuw aan. Doe dit op tijd. Zo voorkomt u dat BPF Schilders de loonregel met het hoogst pensioengevende loon (ambtshalve) registreert.

Controleer uw bestanden

Wie kan de uitvalberichten bekijken?

Alleen de klant (u als werkgever of een gemachtigd administratiekantoor) waarvan het klantnummer is opgegeven in het loonbestand kan de uitvalberichten bekijken. Dit betreft positie 102-110 in het inzendrecord (A-record). Verzorgt alleen een andere partij de aanlevering voor u, bijvoorbeeld een administratiekantoor? Dan kan alleen het administratiekantoor de uitvalberichten bekijken. Ga hiervoor naar de handleiding digitale aanlevering , hoofdstuk 7.1.

 

Facturatie

Werknemers aan- en afmelden

  • Werknemers aan- of afmelden
    U meldt hier een nieuwe werknemer aan. Of u meldt een medewerker af. Bijvoorbeeld als hij uit dienst treedt. U kunt op deze plek ook een arbeidsverhouding corrigeren.  

Ziekmeldingen

Zelf regelen

  • Correspondentie bekijken
    U bekijkt hier de correspondentie die u van ons heeft ontvangen.
  • Documenten uploaden
    U uploadt hier uw (ingevulde) documenten. 
  • Automatische incasso regelen

    Let op:  In de maand januari kunt u tijdelijk geen automatische incasso aanvragen, omdat wij overstappen naar een nieuw incassosysteem.

  • Profiel beheren
    U wijzigt hier uw klantgegevens. Ook voegt u hier contactpersonen toe en machtigt u een administratiekantoor.

Download de handleiding Correct Aanleveren

Let op! De handleiding Correct Aanleveren kan tussentijds wijzigen. Download de nieuwste versie altijd op de website.

Download de digitale handleiding aanleveren gegevens
Download de aanleverdata en factuurdata

Bent u een administratiekantoor?

Lees meer informatie

Veelgestelde vragen Uw pensioenadministratie