Uw pensioenadministratie
In Uw pensioenadministratie beheert u beveiligd uw administratie. Bekijk het filmpje waarin wij u in 2 minuten meer informatie geven. Of ga hieronder direct aan de slag. Op Uw pensioenadministratie logt u veilig in met eHerkenning of DigiD.
Wat wilt u doen?
- Pensioenkeuzeloon doorgeven
U kiest zelf voor een deel hoeveel pensioen u jaarlijks opbouwt. Dit is het pensioenkeuzeloon. - Fiscale winst wijzigen
U wijzigt hier uw fiscale winst over de afgelopen 6 jaar. - Factuur bekijken
U bekijkt hier uw factuur. Iedere 4 weken ontvangt u een factuur voor de betaling van de pensioenpremie. - Correspondentie bekijken
U bekijkt hier de correspondentie die u van ons heeft ontvangen. - Documenten uploaden
U uploadt hier uw (ingevulde) documenten. - Automatische incasso regelen
U machtigt hier BPF Schilders voor het automatisch incasseren van de pensioenpremie. - Profiel beheren
U wijzigt hier uw klantgegevens. Ook voegt u hier contactpersonen toe en machtigt u een administratiekantoor.
Heeft u personeel?
- Periodieke loonopgave indienen en wijzigen
U dient hier uw periodieke loonopgave in en wijzigt deze. U ziet ook voor welke werknemers u nog geen loonopgave heeft ingediend. - Digitale aanlevering vanuit (loon)administratie uploaden
U uploadt hier uw bestand vanuit uw (loon)administratie. Na ontvangst van het bestand worden de gegevens automatisch gecontroleerd. De gegevens worden ook direct ingevoerd in onze administratie. U ziet hier of het bestand juist is verwerkt. U ziet ook of er een bericht is uitgevallen en wat de reden hiervan is.
Wie kan de uitgevallen berichten bekijken?
Alleen de klant (u als werkgever of een gemachtigd administratiekantoor) waarvan het klantnummer is opgegeven in het loonbestand. Dit betreft positie 102-110 in het inzendrecord (A-record). Verzorgt een andere partij de aanlevering voor u, bijvoorbeeld een administratiekantoor? Dan kan alleen het administratiekantoor de uitgevallen berichten bekijken. Ga hiervoor naar de handleiding digitale aanlevering , hoofdstuk 7.1.
Controle uitgevallen berichten
Het is belangrijk dat u of uw administratiekantoor de uitgevallen berichten bekijkt. U of uw administratiekantoor ziet dan voor welke werknemer(s) de gegevens niet verwerkt zijn en waarom. Doet u daar niets mee? Dan vult BPF Schilders de loonregel ambtshalve in met het hoogst pensioengevende uurloon. - Werknemers aan- en afmelden
U meldt hier een werknemer aan- en af of corrigeert een arbeidsverhouding.
Download de digitale handleiding aanleveren gegevens
Download de aanleverdata en factuurdata
Let op! De Rekenwijzer kan tussentijds wijzigen. Download altijd de nieuwste versie op deze website.