Vraag en antwoord
"Wat doet BPF Schilders met mijn klacht?”
Bent u ontevreden over BPF Schilders? Dan kunt u een klacht aan ons doorgeven. We gaan daarmee aan de slag.
Zo doen we dat
U ontvangt eerst een ontvangstbevestiging van ons met een omschrijving van uw klacht. Daarna proberen we uw klacht binnen tien dagen te beantwoorden. Onze beslissing en uitleg ontvangt u via de mail of post. Duurt het langer? Dan nemen we contact met u op.
Natuurlijk gebruiken we uw klacht ook om wat we voor u doen te verbeteren. Dat doen we door elk jaar naar een verslag van alle klachten te kijken. We voeren verbeteringen door met de informatie uit dat verslag.
Afsluiting
Zo kregen wij bijvoorbeeld een klacht binnen over afsluiting. We spreken van afsluiting als u geen pensioen meer bij BPF Schilders opbouwt. Bijvoorbeeld omdat u een ander beroep uit gaat oefenen als ondernemer. Afsluiting geldt alleen voor ondernemers. Als werknemer kunt u geen afsluitingsverzoek indienen.
De inzender van de klacht vond dat we onvoldoende informatie gaven. Daarom versturen we nu altijd een ontvangstbevestiging als u ons pensioenfonds verlaat.