Alleen inloggen met eHerkenning of DigiD
BPF Schilders heeft inloggen op Uw pensioenadministratie nog veiliger gemaakt. Sinds eind februari 2024 logt u daarom in via eHerkenning of DigiD.
Uw pensioenadministratie is de beveiligde omgeving waarin u uw pensioenadministratie en organisatiegegevens kunt inzien en beheren.
Wat is er veranderd?
U kunt niet meer inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
- Als administratiekantoor, werkgever of ondernemer logt u in met eHerkenning. Heeft u nog geen eHerkenning?
Naar het stappenplan voor eHerkenning
Voor Uw pensioenadministratie heeft u eHerkenning nodig met betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3). - Alleen als u een eenmanszaak heeft, kunt u er ook voor kiezen om in te loggen via DigiD. Heeft u nog geen DigiD?
Naar het stappenplan voor DigiD
Logde u altijd al in met uw eHerkenning? Dan is er voor u niets veranderd.
Waarom voerde BPF Schilders inloggen met eHerkenning en DigiD in?
Op 1 juli 2023 is de Wet Digitale Overheid (WDO) ingegaan. Deze wet wil het veilig en betrouwbaar inloggen goed regelen voor Nederlandse burgers en bedrijven bij de (semi-)overheid. Pensioenfondsen vallen hier ook onder. Inloggen via eHerkenning en DigiD sluit beter aan op de gestelde eisen. Daarom is BPF Schilders hier eind februari op over gegaan.
Lees veelgestelde vragen over het nieuwe inloggen
Heeft u meerdere bedrijven, bijvoorbeeld een eenmanszaak en een VOF? Dan logt u voor uw eenmanszaak in met uw DigiD of eHerkenning. Voor uw VOF logt u in met eHerkenning. U kiest per bedrijf de juiste inlogmethode uit.
Alleen als u een eenmanszaak heeft, kunt u inloggen met DigiD óf met eHerkenning. Alle andere rechtsvormen loggen in met eHerkenning.
Alle rechtsvormen kunnen inloggen met eHerkenning.
U kunt DigiD aanvragen op de website van DigiD.
Wilt u gebruik maken van eHerkenning, maar heeft u nog geen inlogmiddel aangevraagd? Lees dan het stappenplan om eHerkenning aan te vragen. Voor Uw pensioenadministratie heeft u eHerkenning nodig met betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3).
Ja, aan de aanvraag en het gebruik van eHerkenning zijn kosten verbonden. Deze verschillen per inlogmiddel en per aanbieder.
U regelt dit namelijk niet bij BPF Schilders, maar bij een van de officiële leveranciers uit het leveranciersoverzicht. U kunt hierin zelf een keuze maken.
Elk betrouwbaar systeem om veilig in te loggen op online overheidsdiensten brengt kosten voor ontwikkeling, beheer en uitgifte met zich mee. Daarom zijn er kosten verbonden aan de aanschaf én het gebruik van eHerkenning. De overheid heeft bepaald dat de erkende leveranciers en de gebruikers van het systeem de kosten betalen.
U kunt in Uw pensioenadministratie via 'Profiel' een machtiging invullen voor een administratiekantoor.
- Is het administratiekantoor nog niet bij ons bekend? Dan krijgt het administratiekantoor van ons via e-mail een instructie over eHerkenning.
- Is het administratiekantoor wel bij ons bekend, dan kan het administratiekantoor de gegevens inzien van uw onderneming nadat wij de machtiging verwerkt hebben.
Als het administratiekantoor bij ons bekend is, en inlogt met zijn eigen eHerkenning, hoeft er niets aan de machtigingen te gebeuren.
Administratiekantoren kunnen hetzelfde eHerkenningsmiddel gebruiken om in te loggen bij verschillende organisaties. Voorwaarde is wel dat het huidige eHerkenningsmiddel minimaal betrouwbaarheidsniveau EH3 heeft. Of er kosten zijn verbonden aan extra machtigingen hangt af van de aanbieder. Extra machtigingen zijn bij de meeste leveranciers gratis.