Uw pensioenadministratie
Als administratiekantoor verzorgt u voor één of meer schildersbedrijven de administratie. In Uw pensioenadministratie kunt u voor de administratie zorgen. U logt veilig in met eHerkenning.
Wat wilt u doen?
- Pensioenkeuzeloon doorgeven
Hier kiest u hoeveel pensioen uw klant elk jaar opbouwt. Dit is het pensioenkeuzeloon. - Fiscale winst wijzigen
Hier past u de fiscale winst van uw klant aan. - Factuur bekijken
Bekijk hier de factuur van uw klant. Iedere vier weken ontvangt hij een factuur voor de betaling van de pensioenpremie. - Documenten uploaden
Hier uploadt u de (ingevulde) documenten voor uw klant. - Uw eigen profiel beheren
Hier past u uw gegevens aan. Ook voegt u hier contactpersonen toe. - Het profiel van uw klant bekijken
Hier bekijkt u de gegevens van uw klant.
Let op! De handleiding Correct Aanleveren kan in de tussentijd veranderen. Zorg ervoor dat u altijd de laatste versie op deze website downloadt.
Heeft uw klant personeel?
- Periodieke loonopgave indienen en wijzigen
Hier stuurt u de periodieke loonopgave in. U past de periodieke loonopgave hier ook aan. U ziet ook voor welke werknemers u nog geen loonopgave heeft opgestuurd. - Digitale aanlevering vanuit (loon)administratie uploaden
U uploadt hier uw bestand vanuit uw (loon)administratie. Na ontvangst van het bestand worden de gegevens automatisch gecontroleerd en direct ingevoerd in onze administratie. U ziet dan of wij het bestand goed hebben verwerkt. Het kan ook dat u een uitgevallen bericht ziet. U lees hier wat de reden daarvan is.
Het is belangrijk dat u controleert of wij uw bestand goed hebben verwerkt. Het kan zijn dat we een loonregel of een in- of uitdienstmelding niet kunnen verwerken. Dit heet een uitvalbericht. Klik op het bericht om te bekijken waarom wij dit niet konden verwerken.
Heeft u een bestand aangepast? Dan levert u het bestand opnieuw aan. Doe dit op tijd. Zo voorkomt u dat BPF Schilders de loonregel met het hoogst pensioengevende loon (ambtshalve) registreert.
Een werkgever of een gemachtigd administratiekantoor waarvan het klantnummer in het loonbestand staat, kan de uitvalberichten bekijken. Het gaat hier om positie 102-110 in het inzendrecord (A-record).
Verzorgt alleen u als administratiekantoor de aanlevering? Dan kan alleen het administratiekantoor de uitvalberichten bekijken. Ga hiervoor naar de handleiding digitale aanlevering , hoofdstuk 7.1.
- Werknemers aan- en afmelden
U meldt hier een nieuwe werknemer aan. Of u meldt een medewerker af. Bijvoorbeeld als hij of zij uit dienst gaat. U kunt op deze plek ook een arbeidsverhouding aanpassen.
Downloads
Download de digitale handleiding aanleveren gegevens
Download de aanleverdata
Wilt u meer informatie?
Bekijk in twee minuten hoe Uw pensioenadministratie werkt.