Uw pensioenadministratie
U verzorgt voor 1 of meerdere schildersbedrijven de administratie. In Uw pensioenadministratie kunt u beveiligd deze administratie beheren. Bekijk het filmpje waarin wij u in 2 minuten meer informatie geven of ga hieronder direct aan de slag. Op Uw pensioenadministratie logt u veilig in met eHerkenning.
Wat wilt u doen?
- Pensioenkeuzeloon doorgeven
U kiest hier hoeveel pensioen uw klant jaarlijks opbouwt. Dit is het pensioenkeuzeloon. - Fiscale winst wijzigen
U wijzigt hier de fiscale winst van uw klant. - Factuur bekijken
U bekijkt hier de factuur van uw klant. Iedere 4 weken ontvangt hij een factuur voor de betaling van de pensioenpremie. - Documenten uploaden
U upload hier de (ingevulde) documenten voor uw klant. - Uw eigen profiel beheren
U wijzigt hier uw gegevens. Ook voegt u hier contactpersonen toe. - Het profiel van uw klant bekijken
U bekijkt hier de gegevens van uw klant.
Let op! De handleiding Correct Aanleveren kan tussentijds wijzigen. Zorg ervoor dat u altijd de meest actuele versie op deze website downloadt.
Heeft uw klant personeel?
- Periodieke loonopgave indienen en wijzigen
U dient hier de periodieke loonopgave in en wijzigt deze. Binnen één oogopslag ziet u ook voor welke werknemers u nog geen loonopgave heeft ingediend. - Digitale aanlevering vanuit (loon)administratie uploaden
U upload hier uw bestand vanuit de (loon)administratie. Na ontvangst van het bestand worden de gegevens automatisch gecontroleerd en direct ingevoerd in onze administratie. Hier kunt u zien of het bestand juist is verwerkt of u ziet dat er een bericht is uitgevallen en wat de reden hiervan is.
Het is belangrijk dat u controleert of uw bestand goed is verwerkt. Het kan zijn dat we een loonregel of een in- of uitdienstmelding niet kunnen verwerken. Dit heet een uitvalbericht. Als u op het bericht klikt, ziet u waarom wij deze niet konden verwerken.
Heeft u een bestand aangepast? Dan levert u het bestand opnieuw aan. Doe dit op tijd. Zo voorkomt u dat BPF Schilders de loonregel met het hoogst pensioengevende loon (ambtshalve) registreert.
Alleen de klant (u als werkgever of een gemachtigd administratiekantoor) waarvan het klantnummer is opgegeven in het loonbestand kan de uitvalberichten bekijken. Dit betreft positie 102-110 in het inzendrecord (A-record). Verzorgt alleen een andere partij de aanlevering voor u, bijvoorbeeld een administratiekantoor? Dan kan alleen het administratiekantoor de uitvalberichten bekijken. Ga hiervoor naar de handleiding digitale aanlevering , hoofdstuk 7.1.
- Werknemers aan- en afmelden
U meldt hier een werknemer aan- en af of corrigeert een arbeidsverhouding.
Download de digitale handleiding aanleveren gegevens
Download de aanleverdata